asasi unimas

Asasi UNIMAS ni macam pelik sikit..sikit je sebab dia ada subjek koku for the whole one year dan subjek koku ni yang buat kitorang busy but I’d say, they gave me precious moments to cherish Kau tahu? aku ingat lagi masa first time perjumpaan koku. teringat reaksi muka mr razif and mr ridwan dan tetiba sahaja biha cadangkan aku jadi naib pengerusi..cheesecake!



Projek pertama----SUPRA! SUPRA ni macam hari sukan sekolah…tapi uni punya lots of game, dan semua wajib masuk bapak awkward gila but we had fun first time main bola baling, dgn orang2 baharu siapa sangka aku boleh jadi keeper Berjaya lol sukan is good. Bukan selalu pun kau nak bersukan macam nak rak. lol bittersweet babe! ‘kalah tu pasti, menang tu bonus!’ yang penting enjoy the games! We had fun untuk sorak kumpulan sendiri!
Second project---ANIS/INSET ANIS tu debat, INSET tu buat video it was fun sebab aku rasa macam best tengok macam2 idea yang orang kluarkan time debat I didn’t prefer debat, sebab bising gaduh all stuff tapi macam bagus sebab dapat idea baru dan tahu isu2 semasa—kembangkan pemikiran INSET tu buat video untuk kempen depends on kempen apa kau dapat time ni lah semua nak tunjuk bakat berlakon mengarah yada2 Again, bagi kami (PENTA) ‘menang tu bonus,kalah tu pasti’ we had fun saja, tak peduli yang lain! Haha
yang gambar bawah ni, sempena fesenisasi or festival seni asasi. belajar traditional dancing. macm meriah gilaaaaa tapi disebabkan aku tak pandai mnari, so aku menyanyi je. heh
time kitorang dapat tarian sarawak, tapi bukan ngajat. dan aku pun da lupa namanya. hehehe. tapi its about puteri santubong sejinjang~

Untuk second semester, we got MARA and AB2C.


2nd semester macam gila sebab masanya singkat tapi projek yang nak buat macam mega gila MARA tu martial arts demonstration satu dunia punya martial arts kitorang buat---depend kau punya group dapat apa time ni aku terlibat, semata2 sebab aku tau silat sikit2 tapi again, we had fun time praktis group lain macam nak pengsan full time praktis nak menang yada2 macm depressed hehe tapi kitorang gelak2 je rilek thanks to the penghibur2 jalanan PENTA. entah apa2 punya koreografi pun dyorang masukkan, tapi MARA was one of the part for me. we had fun all the time, Alhamdulillah. It was funny,exhilarating and totally crazyyyy




AB2C, the last project, tu pulak projek khidmat social. macam projek2 lain, lecturer hanya penasihat. masa ni aku terlibat jadi ajk jugak. it was crazy(aku tampar bahu biha kuat2 time dia cadangkan aku jadi ajk—satu grup sekali dgn mr razif gelakkan aku) aku rasa macam mustahil je nak buat semua tu, I mean macam nak contact org kampung, nak buat proposal, nak list kan aktiviti, nak beli barang2, nak make sure berjalan lancar, nak dapat kerjasama semua but God willing, Dia tmukan kami dgn ketua kampong yang rock gila! kau nak buat apa… semua on lecturer pun.. kau nak buat aktiviti apa, nak bli apa.. nak keluar bla..semua ok sekali, bukan setakat buat gotong royong kat masjid and dewan komuniti, kitorang siap lukis mural, and buat motivasi dan games untuk budak sek ren (patutnya nak buat senamrobik, tapi tak sempat) We weren’t perfect, tapi ketua kampong and guru besar sangat hargai kedatangan kami nangisssssss subhanallah. Bagi aku, PENTA was one of the best joy He gave. Alhamdulilah, indeed. aku sangat hargai semua yang kitorang pernah buat sama2. sampai bila nak buat jamuan bbq last tu, ak macam rasa sedih gila. Who would have thought, kami buat semua bnda ni dalam masa setahun ja. Maha suci Tuhan. Yang mengikat hati2 kami dengan ukhuwah dan kasih sayang. yang menemukan aku dgn orang2 yang hebat, yang awesome, yang daebak, yang baik budi dan akhlak. Meh la masuk asasi UNIMAS. THEY BRING COLOURS TO LIFE. LOL. Haha aku memang aim datag Sarawak nak cari pengalaman hidup baru. and He gave me more than I imagined. bagi, belajar tu kat mana2 pun ok, tapi aku nak mengembara.

Comments

Popular posts from this blog

East Java Trip

Lombok trip #jauhperjalananluaspemandangan

Umrah Trip